Sklad krajiny / Storage of nature
...Důvěrný vztah k industriálnímu prostředí dostal nový impuls poté, co se v roce 2002 autorka přestěhovala na Kladno, kde působila až do roku 2010 jako kurátorka Hornického skanzenu v bývalém dole Mayrau ve Vinařicích. Vedle umělecké profese se věnuje i tematickým kurátorským projektům, ať již v rámci dlouhodobé dramaturgie výstavní síně Makromolekulárního ústavu AV ČR v Praze či v rámci bienále Industriální stopy. Ve své volné tvorbě se soustavně zabývá prostředím kladenských dolů. Orientuje se na změny reliéfu krajiny v důsledku dobývání černého uhlí. Inspirují ji zemní novotvary, které se stávají útočištěm pro specifickou faunu a floru. Tematické rozpětí její neortodoxní tvorby sahající od tělesnosti člověka přes jeho sociální vazby až po spirituální rozměr přítomný v přírodě, industriální a postindustriální krajině je naplňováno sochami, objekty a instalacemi. / Alena Potučková/
...Důvěrný vztah k industriálnímu prostředí dostal nový impuls poté, co se v roce 2002 autorka přestěhovala na Kladno, kde působila až do roku 2010 jako kurátorka Hornického skanzenu v bývalém dole Mayrau ve Vinařicích. Vedle umělecké profese se věnuje i tematickým kurátorským projektům, ať již v rámci dlouhodobé dramaturgie výstavní síně Makromolekulárního ústavu AV ČR v Praze či v rámci bienále Industriální stopy. Ve své volné tvorbě se soustavně zabývá prostředím kladenských dolů. Orientuje se na změny reliéfu krajiny v důsledku dobývání černého uhlí. Inspirují ji zemní novotvary, které se stávají útočištěm pro specifickou faunu a floru. Tematické rozpětí její neortodoxní tvorby sahající od tělesnosti člověka přes jeho sociální vazby až po spirituální rozměr přítomný v přírodě, industriální a postindustriální krajině je naplňováno sochami, objekty a instalacemi. / Alena Potučková/
...Her confidential
relationship to the industrial environment was given a new impetus after moving
to Kladno in 2002, where she worked until 2010 as a curator of the Mining
Open-Air Museum in the former Mayrau mine in Vinařice. Besides the artistic
profession he also devotes himself to thematic curatorial projects, whether
within the long-term dramaturgy of the exhibition hall of the Macromolecular
Institute of the Academy of Sciences of the Czech Republic in Prague or within
the Industrial Footprint biennial. In his free creation, he is constantly
engaged in the environment of the Kladno mines. It focuses on changes in
landscape relief due to the extraction of hard coal. It is inspired by natural
neoplasms that become a haven for specific fauna and flora. The thematic range
of its unorthodox creation ranging from the humanity's body through its social
ties to the spiritual dimension present in nature, industrial and
post-industrial landscapes is filled with sculptures and objects,
installations. /Alena Potučková/
Rozhovor Dagmar Šubrtové a Karla Oujezdského v pořadu Mozaika ČRo 3 stanice Vltava: http://www.rozhlas.cz/mozaika/vytvarne/_zprava/vystava-socharky-dagmar-subrtove-v-roudnici--1099875
Rozděleno 2012 - 2016, bývalé koupele dolu Mayrau, 2016
Kopec půl, 2012, bývalá továrna na výrobu pián Zákolany
Rozděleno, 2012, sádra, dřevo, 150 x 300 cm
Sklad krajiny, 2012, instalace Galerie Ve dvoře, Litoměřice
Sklad krajiny, 2012, sádra, v. 150 cm
Umbra - stín, /Stín kladenské krajiny/, 2017, galerie Za sklem
Místní horizont, 2005, zrušená pojišťovna, Rusdorf, Německo
Místní horizont, 2005, zrušená pojišťovna, Rusdorf, Německo
Vánoční strom, 2010, sádra, dřevo, v. 150 cm
Černý strom, 2018, kov, uhelný mour, barva, černý písek, v. 150 cm
Sbírka (Větve), 2018, potrubí z bývalé kotelny, Libčice nad Vltavou
bývalá teplárna Poldiny hutě v Kladně
části budoucích stromů, bývalá teplárna Poldiny hutě v Kladně
Nezestárlé stromy, 2017, Vojtěšská huť v Kladně, rezavý, recyklovaný kov, v. 9 m
Nezestárlé stromy, 2017, Vojtěšská huť v Kladně, rezavý, recyklovaný kov, v. 9 m
Nezestárlé stromy, 2017, Vojtěšská huť v Kladně, rezavý, recyklovaný kov, v. 9 m
Mladý suchý strom, 2019, recyklovaný kov, instalace u Betlémské kaple, Praha, galerie J. Fragnera
Rozpad, 2019, v přípravě, recyklovaný kov